onsdag den 23. maj 2012

Efterlysning

Søde dejlige bloggere og andre skønne læsere.

Jeg søger og søger og søger, men jeg kan bare ikke finde... Så nu tager jeg blogland til hjælp, for jeg kan se, at andre har haft heldet med sig :-).

Lige siden Louise viste et billede af sit første broderi, har jeg gennemledt de genbrugser og loppemarkeder, jeg er kommet i nærheden af, efter selvsamme broderier. Men uden held. Så dybt inspireret af Louise spørger jeg nu jer derude om hjælp.

Jeg vil så frygtelig gerne have fingrene i disse:




Billederne er lånt her :-)
De er fra Eva Rosenstand, men fra 70´erne så ikke helt nye. Der findes også et forårsbroderi, men det har jeg ikke et billede af - og hvis I finder det, skal I endelig skrive det til Louise, for så er hendes samling nemlig komplet, og det skal den da være.

Men uanset hvad - så køb dem hvis du ser dem. For jeg vil meget gerne købe dem uanset hvilket træ, du måtte finde!

Jeg håber, at du vil hjælpe med at være mit øje derude i det danske lands genbrugsmarked mm :-)

18 kommentarer:

  1. Jeg krydser alt hvad jeg kan for at du får dig en samling :-) :-)

    Og tusind tak fordi du sender forår mod mig... det var virkelig sødt af dig:-)

    KH Louise

    SvarSlet
  2. Jeg har øjnene åbne for Jer begge!!

    SvarSlet
  3. Åh ja, jeg er også helt vild med dem!
    Ville ønske at jeg i det mindste kunne finde mønsteret på dem, så ville jeg selv gå i gang med nålen, men det har jeg heller ikke haft held med endnu..

    Håber der er nogen derude der kan hjælpe dig/jer :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis - sådan har jeg det også. Et mønster ville være guld være på disse smuksakker!!

      Jeg skal nok skrive, hvis jeg finder frem til mønstrene en dag :-)

      Slet
    2. Uh jeg gad godt nok også godt, hvis man kunne støve mønsteret op! Ellers kan man vel selv tegne det af? Det kræver vel "bare" et billede i god kvalitet, og en masse tålmodighed.

      Klem Pernille - pescno.blogspot.com

      Slet
    3. Ja, det tænker jeg også, at det gør :-)

      Slet
  4. Jeg tror også i sagtens kan brodere det efter et billede :-) Jeg ville zoome ind i paint, og så køre derfra. Det har jeg gjort med flere billeder af broderier, og med de her skønne træer er det jo heldigvis nemt at se med farveskift osv. Jeg skal nok holde øje, og evt. vil jeg gerne forsøge at brodere et, hvis du er intereset :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej det er jeg da mega interesseret i :). Sender dig fluks en mail!

      Slet
  5. Ked af at jeg ikke kunne hjælpe dig. Håber du finder dem anden steds.
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jagten er i hvert fald gået ind :-). Tak :-)

      Slet
  6. Åååh suk... Dem ville jeg altså også bare rigtig gerne eje... De er simpelthen så smukke!

    SvarSlet
  7. Min svigermor har alle 4 hængende. Det er de 4 årstider... Det er vist hendes svigermor (eller sådan noget) som har broderet dem. De er rigtigt fine, men en anelse nikotingule;0) Men de er desværre ikke til salg - og de er jo heller ikke originale...
    Håber for dig at du kommer frem til dem...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Om de er originale eller er, er mig lige meget. Bare jeg havde dem :-). Heldige svigermor ;-)

      Slet
  8. Hej Didde-Louise
    Kan måske hjælpe dig ...men hvad er du interesseret i at give for alle fire årstider??
    Mvh Ditte Petersen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ditte Petersen
      Det kommer an på standen selvfølgelig. Men kan du ikke sende mig en mail på diddelouise83@gmail.com - så kan vi finde ud af noget :-). Jeg er som før skrevet meget interesseret :-)!
      Kh Didde-Louise

      Slet
    2. Hej Ditte Petersen

      Hvis ikke Didde-Louise køber dem er jeg stadig meget meget interesseret i forårsudgaven... Billederne her over er nemlig mine, og det er den eneste jeg mangler :-) :-)

      KH Louise

      Slet
  9. De kan købes som kit, så du selv kan brodere dem/få nogen til at brodere dem. Se evt. mere her http://www.foxogjane.dk/?p=2437. De er mægtig søde i den butik og sender gerne over hele landet. Du kan bare sende dem en mail :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.