torsdag den 31. maj 2012

Nye puder

Jeg har længe kigget på de skønne trekant puder i patchwork, som dukkede op i flere hjem her i blogland. Så jeg måtte selv i sving.
Puderne er syet i stof fra Stof&Stil - det koster ingenting! Jeg købte bare en masse forskellige farver i 25 cm stykker. 7,5 pr stykke :-). Pipingbåndet er selvfølgelig herfra.

Efter mine egne puder var færdige, vidste jeg bare, at denne Donna Wilson pude ville se skøn ud til. Jeg spottede den hos Leizy og var forelsket med det samme!

Jeg har valgt at afslutte puderne med trykknapper. Jeg er ikke afsindig gode venner med lynlåse, og jeg gad bare ikke bøvle med det. Men faktisk er jeg ret glad for dem, for jeg synes, at de passer godt til puderne. Så var der også stof nok ud af de 25 cm - ellers skulle jeg have haft 50 cm ;-).

Den sidste pude i vores sofa er strikket af min mormor. Mønsteret er fra Politikens "Vild med garn". Puden indeni er træls, så jeg skal have købt en bedre. Men selve omslaget er super skønt, da det er strikket i en blød bomuld/silke blanding.

Ganske godt tilfreds med de nye puder er jeg :-)

14 kommentarer:

  1. Jeg elsker din nye pude altså.... den er SÅ fin altså.
    Jeg har prøvet at melde mig som fast læser men den vil ikke:( så det må gøres en anden dag.
    Dejlig blog og her vil jeg kommer igen:)
    Hilsner Vicki

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-)! Surt at den driller - haaber at den lykkedes en anden dag :-)

      Slet
  2. Kan godt forstå du er godt tilfreds - de er så fine dine nye puder! :o)
    Jeg er også i gang med en udskiftning på sofapude-fronten. Det er sjovt at ændre udtryk engang imellem :o)

    SvarSlet
  3. Wau :) flotte puder. Laver du mon dem på bestilling. Skriv evt til min mail Lisa.lindgren@live.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke endnu... Jeg skal nok skrive, hvis jeg faar overskud til det :-)

      Slet
  4. fede sofapuder du har fået lavet, og den købte står perfekt til :)

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine dine nye puder - alle på hver deres måde, og jeg elsker den måde, du har kombineret både farver og håndværk på (mikset mellem stof, strik og tekstiltryk) :-) Og så er det altså en fed detalje med det neonfarvede pipingbånd!

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - sikke en omgang dejlig ros :-)

      Slet
  6. Flotte puder i har i sofaen :-) jeg brugte også trykknapper sidst jeg syede puder, og synes egentlig også det er en ok løsning :-)

    SvarSlet
  7. Hej Didde-Louise!
    Skønne puder! Jeg synes du er særdeles dyktig med symaskinen :)
    Den strikkede pude fra din mormors hånd, er også skøn, med fine detalier!
    Tak for fin inspiration!

    Ikke fordi jeg ligefrem tror du står og mangler retro stoffer ;), men jeg vil alligevel få invitere dig med på min aller første Give away på min blog :) Du er hjertelig velkommen, ved du :)

    Alt det bedste for morgendagen til dig og dine.

    Kh Marthe, Norge

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-). Jeg er ogsaa godt tilfreds! Jeg kigger lige ind!

      Slet
  8. lækre lækre puder... :) jeg har endnu ikke fået fat i det med at lukke en pude med knapper ;)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.