tirsdag den 4. december 2012

Haps haps haps

... nu skal vi have snaps!

Det er ved denne tid, og jeg elsker det. Ikke alle slags snaps er lige gode. Til silden kan jeg bedst lide Nordguld. Den er helt fantastisk varm og afrundet. Også lidt dyrere, men klart den 50er værd.

Til desserten er hindbærsnapsen et hit. Den smager ikke meget af snaps, som vi kender det. Meget mere sød og damevenlig.


Her ligner det næsten gele, men det er da altså ikke.
Jeg laver den selv, og det er såre simpelt.

Jeg bruger ca ½ kg friske hindbær fra oldemors have (frosne kan også gå an, hvis andet ikke er at få), ½ liter snaps )helst klar Brøndum, som ikke har nogen smag i sig selv - vodka kan også bruges) og til sidst ca 100-200 gram sukker.

Det skal bare stå at trække på køkkenbordet i ca 3-4 måneder, filtreres gennem kaffefilter og smages til. Jeg putter som regel ekstra snaps i, så den ikke er alt for sød.

Jeg ved, at det er for sent for jer i år, men husk det til næste år. Det er virkelig lækkert! Jeg har den med til diverse julefrokoster hvert år. Det er min post ;-).

Men tror at jeg næste år vil eksperimenterer lidt mere med forskellige slags, for det er altså lidt hyggeligt.
Hvis man kan lide snaps selvfølgelig!

8 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt! Jeg var til julefrokost i lørdags i selskab med mindst 20 forskellige hjemmelavede snapse. Det er både pigevenligt - og farligt! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tror jeg gerne! Puha 20 forskellige - sikke en fest I må have haft ;-)

      Slet
  2. Øv ville virkelig gerne have disket op med sådan en hindbærsnaps 2.juledag.... Men det må blive næste år

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, husk det til næste år. Det er så skønt!

      Slet
  3. Hi hi :) Bare sådan en 3-4 måneder... Det må huskes til næste år - den lyder rigtig god!!

    Skål til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, undskyld - så dårligt planlagt af mig! Jeg giver en reminder næste år ;-)

      Slet
  4. Jeg plejer aldrig at drikke snaps - men de fine billeder gør, at jeg alligevel overvejer om jeg skal smage på noget lignende engang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du prøve - det smager rigtig dejligt det her :-)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.