fredag den 11. januar 2013

Rigtig retro

De fleste herinde kan se, at jeg godt kan lide ting og sager fra genbrug.

Når jeg så finder noget, som var en del af min barndom, og som jeg i den grad forbinder en masse hyggelige stunder med, ja så kan jeg altså ikke lade være.

En gammel taburet med trappestige nedenunder - og med lyseblåt sæde. Er det ikke helt skønt?



Den har masser af skrammer på benene, men jeg synes altså alligevel, at den er for fed.

Min mormor har en i sit køkken, bare med brunt sæde. Hun bor lige over for mit barndomshjem, så det er ikke få timer jeg har tilbragt i det køkken. Tit var jeg på ferie hjemme ved hende og fik lov at klatre op på bordet fra den og sætte mig ved køkkenvasken med fødderne i blød, hvis vi havde været i haven hele dagen. Jeg hjalp hende i mange år med at plukke bær fra hendes enorme køkkenhave. Det var vist mest for mit selskabs skyld, for meget kunne jeg nok ikke have bidraget med som 6-årig. Men jeg fik altid 100 kr som tak for hjælpen.
Jeg elskede dagene med bærplukkeri. Det var en dejlig måde at være sammen med sin mormor på.

Tænk at sådan en taburet her kan minde mig om sådanne dage. Det er da for skønt!



Nanna synes også godt om den <3. Hun har taget godt imod den og klatrer gerne op på køkkenbordet for at rode i moderens sager.


Så kan man være heldig at finde glemte Lillebror klistermærker og kirsebærspænder.

En lille broche i søde farver fandt hun også. Tænk sig den havde jeg glemt ;-).

7 kommentarer:

  1. Ja den er så skøn, kan også godt huske den fra min barndom. Jeg var så heldig at jeg fandt en i genbrug sidste sommer, med hvide ben og trin i lyst træ. Den havde en lille smule rust, men ellers i rigtig god stand :0)

    SvarSlet
  2. Den er skøn. Mine forældre havde en magen til da jeg var lille. Gad vide hvor den er blevet af..
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  3. Hvor pudsigt - vi har en akkurat magen til i samme farver, og godt afskallet på benene, så den skal snart have en omgang hvid maling.
    Jeg er super glad for den, og den bliver brugt flittigt - både af børn og voksne :-)

    SvarSlet
  4. Jeg må også sige "hvor er det sjovt!" for jeg har en akkurat magen til - den står dog pt. i Smuksak. Vi har åbenbart samme "genbrugs-smag" :)

    SvarSlet
  5. Det er altså bare så sjovt :-). Men selvfølgelig har man nogle af de samme ting rundt om i blogland, for mange af os kan jo lide det samme.
    Så dejligt at dele et fund med sådan nogle som jer :-).

    SvarSlet
  6. Hvor hyggeligt et minde og sjovt at høre om. Min farmor har en i rød, som jeg har tilbragt utallige timer på i hendes køkken. Jeg elskede at have fødderne på trinnet - det er jo nærmest som en Trip Trap :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  7. Åååårh!!! Min dejlige gamle mormor havde også sådan en i sit køkken. Øj, hvor har jeg også mange gode minder knyttet til den. Jeg er næsten nødt til at gå på jagt efter en nu ;)

    Sikke nogle skønne skønne billeder af Nanna!

    Og tusinde tak for din søde kommentar den anden dag. Jeg kender godt det med lige at kigge ind til nogle, der lige pludselig er "væk", men jeg havde aldrig forestillet mig at jeg ville blive sådan en, andre gjorde det hos :)

    Jeg håber I har en dejlig søndag.

    Kh. Betine

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.