lørdag den 2. februar 2013

Lørdag formiddag

Åh sikke et pragtfuldt vejr at stå op til i dag. Fantastisk lækkert.

Ungerne gik straks i gang med at lege efter morgenmaden. Manden sov længe, da han havde været ude at spille kort natten lang, så jeg så mit snit til et par sytimer i stuen.

I går aftes startede jeg så småt op på en vest med vinger til Nanna. Et projekt jeg før har været i gang med sammen med en veninde. De blev slet ikke så fine som inspirationskilden, selvfølgelig Marapytta. Men Nanna blev pludselig så glad for den gamle, og den var faktisk for lille.

Jeg forsøgte mig med hjemmelavet kantebånd i fløjl. Det er ok, men der er nu plads til forbedringer. Vingerne er også blevet lige voldsomme nok, men Nanna er rigtig glad for den. Hun elsker jo puf og strut osv.

Nannas dukke, Mille fra Tusindfryds hænder, skulle også have en lille vingevest. Nøjagtig magen til Nannas. Den blev nu ret sød, synes jeg. Jeg lagde bare dukken oven på stoffet og tegnede et nogenlunde mønster. Jeg lagde rigeligt sømrum til for at sikre, at den kunne passe på. Så syede jeg den hurtigt sammen, testede, sprættede op og tilrettede og syede den ordenligt med foer og vinger. Jeg har en plan om at lave en lille garderobe til Mille, som Nanna skal have i fødselsdagsgave. Nanna leger så meget med Mille. Men hun er da også noget så skøn, så det forstår jeg godt.

På det sidste billede kan I se mit nye hjemme-hygge-weekend-tøj. Nemlig et par Chris bukser og en stor cardigan. Bukserne blev ikke mega fede, men de blev rigtig hyggelige - sådan lidt lange underhyler agtige. Perfekte til afslapning. Næste gang skal jeg dog ikke lave dem så smalle i benene, for de er faktisk blevet som leggings med lidt hængerøv ;-).

Nyd den sidste del af lørdagen - nu vil jeg ud i haven med børnene!




Værsgo Mille. Så er der serveret.

Sidste rest af kantebåndet



Fineste nederdel som skal være en del af fastelavnsudstyret.


Sol på min sykrog






12 kommentarer:

  1. Hvor er den fin - vingevesten, den kan jeg godt forstå at hun er glad for:-) Og dukken er SKØN- især med matchende vest;-)

    SvarSlet
  2. Det er bare FANTASTISK at solen har tittet frem i dag - det er som om det bare giver ny energi med det samme... Og udsigten til snarligt forår er så dejlig :)

    Vesten er virkelig fin - jeg synes det er svært med de vingeærmer, men måske skulle jeg prøve igen. Og hvor er det en fin detalje at dukken har fået en magen til...

    Rigtig god lørdag aften til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vildt svært med de vinger. De bliver hurtigt for store, men de sal jo også ses. Nanna elsker dem, så det er fint nok, men ville da ønske, at resultatet var blevet endnu bedre.
      I lige måde :-).

      Slet
  3. Oooh I love it! Do you have a pattern? This is so gorgeous, my little girl would love one! :) And you got Barbapapa popcorn cases, how cool is that?! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. Sorry I don´t have a pattern. This is free style ;-).

      Slet
  4. Den er da blevet helt perfekt, den vest! Enhver pige må sukke efter den.

    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
  5. Hold fast nogle kønne børn du har.....

    SvarSlet
  6. Hvor er det nogle skønne billeder, du har taget:D Hvilket kamera har du brugt? Hilsen Jen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg bruger Canon Eos 1100D :-). Men sollyset var jo også med mig, og det betyder så meget!

      Slet
  7. Det ser SÅ hyggeligt ud - og vesten er virkelig fin til din søde datter.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.