søndag den 28. juli 2013

Fornyelse af døre

Som før vist kan man friske mørke 70´er døre op i en fart med en omgang tapet.

For et stykke tid siden fandt jeg en masse retro tapet ret billigt, og derfor besluttede jeg, at nogle af vores døre i gangen skulle have en tur med det. Der var dog ikke lige helt nok, for de døre der stod for tur, er ca 60 cm brede, og tapetet er kun 52 cm.

Så jeg malede bare 5 cm på hver side af døren og vupti sparede jeg en masse meter tapet, og resultatet blev ganske tilfredsstillende.

Det skal dog siges, at jeg ved, at dørene på sigt skal skiftes eller helt fjernes, så derfor er løsningen helt sikkert kun midlertidig. Ikke desto mindre synes jeg, at det ser rigtig fint ud.


Her ses vores entre. Du kan se billeder af den uden tapet her.



Døren er den samme som ovenfor. Bare den anden side ;-).

6 kommentarer:

  1. ja det ser rigtig fint ud, hvor er den fine påfugl fra ??

    SvarSlet
  2. Se det skulle jeg have gjort for længe siden! Men ak, troede jo at de var mere midlertidige end virkeligheden viste... :-) Så nu har jeg haft grimme døre i 2½ år... Nu flytter vi snart, så nu vil jeg ikke bruge tid på det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, så må næste indflytter slås med dem ;-)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.